2026

Fredagen den 6 mars kl. 13.00 samlades vi till Årsmöte 2026

Föreningens ordförande Gunnar Lindelöw inledde årsmötet med att  konstaterat att klockan ”slagit” 13.00 och hälsade oss välkomna. Han lämnade över till Hans Petersson som höll en parentation med att tände ett ljus över de medlemmar som lämnat oss under året som gått. 

Därefter följde årsmötet enligt dagordning. John-Henric Stegemyr valdes till ordförande och Ingrid Grubbström till sekreterare. I samband med årsmötet berättade Gunnar Lindelöw om medlemsläget i föreningen. Han har tidigare berättat om att han och Stefan besökt polishuset där de träffat Håkan Boberg.

Av femton inbjudna kom inte någon. Det lutar åt att föreningen kommer att upphöra, men först krävs ett möte i höst och sedan ett årsmöte 2027 för att beslut kan tas. Fram till dess: ordförande Gunnar Lindelöw, ledamöter Ingrid Grubbström, Uno Fredriksson, Stefan Gunnarsson och Sven Davidsson.

Planerade aktiviteter under året är vandringar, boulespel och lunchträff den 10 april. Därefter följde räksmörgås, dricka, kaffe och kaka.

Bengt Hultqvist presenterade plan för VÅR resa onsdag 6 maj som innebär resa till Göteborg, besök på nya Volvo museet, lunch och eftermiddagsfika i Polisvakta i Slottskogen. Därefter var det tack och farväl.


Bild och text: Lena, Anchi o. Bengt


DSC_0013c
P1070692
DSC_0030
P1070690
DSC_0007
DSC0021
DSC0018
DSC0028
DSC_0010
DSC_0020
DSC_0023
DSC_0035
DSC_0043.aJPG

2025

Fredagen den 7 mars kl. 14.00 var vi ”verkligen” samlade till Årsmöte.


Ca 60 medlemmar hade mött upp. Föreningens ordförande Ingrid Grubbström hälsade oss välkomna och höll en parentation för under året avlidna medlemmar. Den  avslutades med sång och musikinslag. 

Därefter hölls årsmötet enligt tidigare utdelad dagordning. Då föreningen inför årsmötet inte haft någon valberedning gjordes paus för att vid borden samtala om namnförslag. Ingrid Grubbström gick även runt vid borden och lyssnade. Pausen fick ett lyckat resultat och följande kunde väljas: Ordförande Gunnar Lindelöw, sekreterare Ingrid Grubbström, Uno Fredriksson fortsätter som kassör, Lena Svensson ansvarig för medlemsregistret samt ledamöter för 1 år Stefan Gunnarsson och Sven Davidsson. Stort tack till nya styrelsen. Vi som medlemmar har också ett ansvar för föreningen att stötta styrelsen genom att deltaga i olika aktiviteter som föreningen anordnar.

Undertecknad presenterade med hjälp av ett bildspel årets VÅR resa. Därefter följde räksmörgås, dricka, kaffe och kaka. Årsmötet avslutade med sång och eget gitarrkomp av musikartisten Angelita (liten ängel) Nooni. Vi fick också sjunga med i några sånger vilket var mycket uppskattat.


Text och bild: Bengt och Anchi.


2024

Onsdagen den 20 mars kl 14.00 samlades vi till årsmöte på Lindgården i Jönköping.


Ett 60-tal medlemmar hade hörsammat kallelsen. Årsmötet inleddes med information om dagordningen. Parentation över de medlemmar som lämnat oss genomfördes av Hans Petersson och avslutades med en tyst minut. Därefter tog årsmötets ordförande Göran Nilsson och sekreterare Gunnar Lindelöw plats. Årsmötet följde sedan dagordningen och under punkten gällande verksamhetsplan, presenterade Bengt Hultqvist vårens resa . Valberedningen hade haft svårt att utföra sitt uppdrag då viljan att gå in i styrelsen saknades. Föreningens ordförande Ingrid Grubbström bad om ordet och förklarade kortfattat: "Skall föreningen överleva måste vi hjälpas åt."

Det resulterade i att Anna-Greta Jones tackade ja till att vara ledamot. Så var det dags för dagens underhållning, Sverre Broström med orkester, (dragspel, gitarr och ett antal olika munspel). Årsmötet avslutades med räksmörgås, kaka och mycket snack.


Text och bild: Bengt, Anchi och Lena.


2023